طراحی سایت و سئو بهینه سازی سورنا

کشیت، آبشار انتزاعی و بی نظیر کرمان!

21/دی/1398 گردشگری بدون دیدگاه

در استان کرمان و در منتهی الیه جنوب خاوری شهرستان کرمان، در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شهداد و در بخش گلباف جاذبه‌ای بسیار چشمگیر وجود دارد که با وجود کویری بودن منطقه بسیار خوش آب و هوا و پر درخت است.

دره کشیت از رودخانه و آبشارهای کوچک و بزرگی سرشار است، آبشار هایی که از دیواره دره به داخل جریان می یابند و در نهایت رودخانه آب شیرین را در انتهای دره شکل می‌دهند. پدیده ای که رویای بهشتی در کویر را محقق می کند.

دره کشیت به طول سه کیلومتر مملو از نخلستان و درختان میوه است. در این منطقه آبشاری به ارتفاع ۱۲ متر وجود دارد که مردم محلس به آن دریا میگویند و در کل به نام آبشار کشیت معروف است. این آبشار فضایی انتزاعی را برایتان تداعی میکند. نمونه های خاصی از سرخسها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده است. این دره که در بخش غربی روستا واقع شده، مسیر قدیمی جریان آب کویر است که عمق و طول آن افزایش یافته است.

آبشار کشیت حوضچهای طبیعی و بزرگ را به وجود آورده است که حدود ۶۰۰ متر مربع وسعت دارد و به اعتقاد مردم محلی عمق این حوضچه که به دلیل ریزش آبشار بوجود آمده تاکنون اندازهگیری نشده است. وجود دهها آبشار در این دره در میانه کویر سوزان لوت و وجود هزاران اصله نخل و مرکبات، همگونی زیبایی را در منطقه به وجود آورده است. آیا از وجود چنین جاذبه‌ای خبر داشتید؟ تا به حال آبشار کشیت را از نزدیک دیده‌اید؟

منبع:لست سکند                                                                                          

برچسب ها: کشیت کرمان



دیدگاه
دیدگاه شما :