طراحی سایت و سئو بهینه سازی سورنا

روشن شدن چراغ بنزین خودرو

8/آبان/1399 مکانیک خودت باش بدون دیدگاه

علت روشن شدن چراغ بنزین

Fuel Light

یکی دیگر از چراغ های هشدار دهنده در پشت آمپر، چراغ بنزین است. معمولا چراغ بنزین در خودروهای مختلف به دو شکل در پشت آمپر طراحی شده اند. شکل اول که بسیار ساده است، چراغی زرد رنگ یا قرمز رنگ کوچکی است که در قسمت آمپر بنزین قرار دارد و با رسیدن درجه آمپر به بخش E، روشن می گردد. اما شکل دوم شبیه به یک پمپ بنزین طراحی شده است که معمولا در نزدیکی آمپر بنزین قرار داده شده است. روشن شدن هر دوی این چراغ ها به یک معنی بوده و نشان دهنده رو به اتمام بودن بنزین خودرو می باشد.

اما در برخی شرایط نیز دلایل دیگری به غیر از تمام شدن سوخت، می تواند منجر به روشن شدن چراغ بنزین شود که در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت. اما به طور کلی، علت روشن شدن این چراغ را می توان در گزینه های زیر جستجو نمود.

چراغ بنزین

چراغ اخطار بنزین به صورت دایره زرد رنگ طراحی شده است.

رو به اتمام بودن سوخت خودرو

مهمترین علت روشن شدن چراغ بنزین ، تمام شدن میزان بنزین موجود در باک خودرو است. بسته به نوع خودرو، با روشن شدن این چراغ ممکن است راننده تنها بین 30 تا 80 کیلومتر دیگر توان رانندگی با همان میزان سوخت موجود در باک را داشته باشد. البته این در حالی است که یک مسیر صاف و بدون ترافیک را رانندگی کنیم. چراکه سطوح ناهموار مثل رانندگی در سربالایی ها، علاوه بر بالا بردن میزان مصرف سوخت خودرو، باعث شیب دار شدن باک خودرو و در نتیجه عدم رسیدن بنزین به پمپ بنزین نیز می شود و در برخی مواقع موجب می شود در حالی که بنزین در باک وجود دارد، اما باز هم پمپ بنزین قادر به پمپاژ سوخت به سمت موتور نباشد.

بنزین

مهمترین دلیل روشن شدن چراغ بنزین، رو به اتمام بودن میزان سوخت موجود در باک است.

ایجاد اشکال در سنسور بنزین

سنسور بنزین

سنسوری که وظیفه روشن و خاموش کردن چراغ بنزین را دارد، در درون باک قرار گرفته است. به طور معمول این سنسور به رطوبت حساس بوده و در صورتی که خشک شود، اتصال کوتاه را برای روشن کردن چراغ بنزین، برقرار می کند. اگر این سنسور ایراد داشته باشد، ممکن است حتی در زمانی که درون باک بنزین کافی وجود داشته باشد . این سنسور کاملا با بنزین پوشیده و خیس شده باشد نیز، اتصال کوتاه را برقرار کرده و منجر به روشن شدن چراغ بنزین گردد. بنابراین یکی دیگر از احتمالات روشن شدن بیجای این چراغ می تواند وجود مشکل در این قطعه باشد.

شکستگی و ایجاد اشکال در شناور پمپ بنزین

در برخی خودروها، شکستگی و یا ایجاد اشکال در شناور پمپ بنزین نیز می تواند منجر به روشن شدن چراغ بنزین، حتی در صورتی که بنزین کافی در باک وجود دارد شود. شناور بنزین با درجه نمایش دهنده مقدار بنزین در پشت آمپر ارتباط داشته و میزان بنزین موجود در باک را نیز نمایش می دهد.

قرار گرفتن خودرو در سطوح شیب دار

اگر سطح بنزین خودرو کم باشد، اما هنوز به اتمام نرسیده باشد و خودرو در شرایط نامناسبی همچون سطوح شیب دار، قرار داشته باشد، به علت کج شدن باک و کنار رفتن بنزین از روی سنسور، ممکن است چراغ بنزین روشن و یا خودرو به کلی خاموش شود. این مورد تنها در زمانی پیش می آید که سطح بنزین در شرایط شیب دار قرار داشته باشد و مقدار بنزین خودرو کم باشد.

برچسب ها: چراغ روغن چراغ استپ چراغ بنزین بنزین خودرو ماشین پمپ شناور



دیدگاه
دیدگاه شما :