طراحی سایت و سئو بهینه سازی سورنا

روشن شدن چراغ آمپر آب خودرو و بالا رفتن دمای آب رادیاتور

8/آبان/1399 مکانیک خودت باش بدون دیدگاه

علت روشن شدن چراغ آمپر آب

Temperature Light

همانطور که اشاره شد، مهمترین و شایع ترین دلیلی که می تواند این چراغ هشدار دهنده را که معمولا با یک چراغ قرمز رنگ در کنار درجه آمپر آب نشان داده می شود، روشن کند، بالا رفتن دمای آب رادیاتور و در نتیجه موتور می باشد. البته در برخی خودروها، این چراغ هشدار دهنده به شکل یک دما سنج قرمز رنگ نیز نمایش داده می شود که تصویر آن را مشاهده می کنیم.

پس از روشن شدن این چراغ، اولین کاری که باید نمود متوقف ساختن خودرو و خنک کردن سریع موتور می باشد که راهکارهای آن در گذشته بیان شده است. اما گاهی اوقات چراغ آمپر بدون اینکه آب رادیاتور کاملا داغ یا جوش آورده باشد روشن می شود که می تواند دلایل دیگری داشته باشد. در ادامه ما سعی کرده ایم تا همه دلایل محتمل برای روشن شدن چراغ آمپر آب را همچون مباحث قبلی پیرامون روشن شدن چراغ روغن یا چراغ باطری، معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

روشن شدن چراغ آمپر

هنگامی که آمپر دماسنج خودرو به محدوده خطرناک می رسد، چراغ آمپر و چراغ استوپ خودرو روشن می گردد.

هوا گرفتن رادیاتور

یکی از شایع ترین دلایلی که منجر به روشن شدن چراغ آمپر می شود، عدم هواگیری صحیح رادیاتور می باشد. این موضوع معمولا باعث می شود که به جای آب، مقداری بخار آب نیز در لوله ها جریان پیدا کند که طبیعتا میزان دمای آن از آب بسیار بیشتر بوده و منجر می شود تا سنسورهای تعیین دمای آب یا فشنگی آب، میزان دمای بیشتری را ثبت کند و چراغ هشدار را روشن نماید.

پیچ هواگیری

محل پیچ هواگیری رادیاتور در خودرو

ایجاد اشکال در فن های خنک کننده رادیاتور

این مشکل باعث داغ شدن آب موجود در رادیاتور و در نتیجه داغ شدن بیش از حد موتور می گردد. وجود اشکال در فن رادیاتور را باید هر چه سریعتر برطرف نمود و در صورت ایجاد چنین مشکلی در حین رانندگی، باید خودرو را متوقف و خاموش نمود تا موتور بیش از این داغ نگردد.

فن رادیاتور

از کار افتادن فن رادیات، موجب گرم شدن موتور می گردد.

کم شدن سطح آب رادیاتور

این مشکل نیز از جمله مشکلاتی است که باعث داغ شدن موتور خودرو شده و صرفا یک خطا در سیستم خنک کننده خودرو نیست. بهتر است پس از خنک شدن موتور، درب رادیاتور را باز کرده و میزان سطح محلول آن را بررسی کنید و مقدار کاستی سطح آب را با آب یا ضدیخ و ضدجوش، جبران نمایید.

سطح آب رادیاتور

کم شدن سطح آب رادیاتور می تواند موجب روشن شدن چراغ آمپر خودرو گردد.

خطا در فشنگی

اگر فشنگی آب خودرو خراب شده باشد یا عملکرد صحیحی نداشته باشد، در نتیجه ممکن است گزارشات اشتباه به ECU ارسال کرده و در نتیجه به طور خود به خود و اشتباه، چراغ آمپر روشن شود و یا به صورت چشمک زن، روشن و خاموش شود. در این مواقع بهتر است به کمک یک متخصص ابتدا از خراب بودن فشنگی، اطمینان حاصل کرده و سپس فشنگی معیوب را با یک فشنگی سالم، تعویض نمایید.

فشنگی آب

فشنگی معیوب می تواند گزارش دکمای اشتباه ارسال کند.

وجود خطا در ECU

گاهی اوقات نیز وجود برخی خطاها در ECU و کامپیوتر خودرو سبب روشن شدن بی دلیل چراغ آمپر می شود که معمولا با مراجعه به مراکز دیاگ، و دیاگ زدن خودرو، این مشکل رفع می گردد.

برچسب ها: چراغ آمپر آب خودرو ماشین اتومبیل رادیاتور قرمز خنک کننده ECU فشنگی



دیدگاه
دیدگاه شما :