طراحی سایت و سئو بهینه سازی سورنا

مقررات احداث جایگاه CNG

30/مرداد/1399 مقالات بدون دیدگاه

شرایط و مجموعه مقررات احداث جایگاه CNG : کلیه متقاضیان احداث جایگاه CNG لازم است قبل از هر اقدامی برای احداث جایگاه، ابتدا با دفاتر منطقه ای شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در استان مورد تقاضا مراجعه و از دستور العمل های ابلاغی در حوزه احداث جایگاه مطلع شوند.  دستور العمل های ابلاغی در حوزه احداث و بهره برداری از جایگاه های CNG بر اساس شرایط ذیل است.

 شرایط اختصاصی احداث جایگاه CNG

  • دارای سند ثبتی زمین یا مجوز معتبر استفاده از زمین از یکی از ادارات ثبت اسناد، شهرداری، مسکن و شهر سازی ، منابع طبیعی ، سازمان اوقاف و یا ارائه سرقفلی از سازمان پایانه ها.
  • ارائه موافقت از شهرداری برای جایگاه شهری و راه و ترابری برای خارج از شهر.
  • ارائه موافقت از اداره برق و گاز از استان مربوطه برای جایگاه های تک منظوره و دو منظوره

شرایط عمومی احداث جایگاه CNG

  • موافقت اصولی احداث نقطه عرضه توسط شرکت به نام متقاضی پس از پذیرش تقاضا و بررسی مدارک صادر و متقاضی حق انتقال به غیر را به هر صورت و عنوان " فروش، هبه، شراکت و ... " تا شروع بهره برداری نخواهد داشت.
  • مدت اعتبار موافقت اصولی احداث جایگاه های CNG تک منظوره و دومنظوره یک سال و تمدید اعتبار آن فقط به مدت ۶ ماه دیگر امکان پذیر خواهد بود.
  • پس از بهره برداری ، انتقال یا فروش بخشی از عرصه و اعیان و یا تمامی نقطه عرضه پس از ارائه مدارک فردی و احراز شرایط عمومی با کسب موافقت شرکت بلامانع است .
  • زمین پیشنهادی جهت احداث جایگاه باید دارای کاربری خدماتی باشد و امکان تغیر کاربری برای جایگاه های تک منظوره و دومنظوره ، ۲۰ سال پس از شروع بهره برداری می باشد.
  • فعالیت جایگاه های به صورت ۲۴ ساعته بوده لیکن در صورت دریافت تقاضای کتبی صاحبان جایگاه مبنی بر عدم وجود مشتری در ساعات خاص شب با در نظر گرفتن استمرار تامین نیاز مصرف کنندگان و شرایط محلی ، نسبت به کاهش ساعت کار جایگاه در شب بررسی لازم انجام و در صورت امکان موافقت خواهد شد.
  • طراحی ابنیه و معماری ساختمان اداری جایگاه  با توجه به تایید منطقه آزاد خواهد بود .
  • بهره برداری از جایگاه با صدور مجوز بهره برداری از سوی شرکت انجام خواهد شد.
  • بر اساس مصوبات موجود، متقاضیان احداث جایگاه CNG لازم است از فروشندگان مورد تایید شرکت ملی پخش ، نسبت به خرید تجهیزات جایگاه اقدام نمایند و این شرکت هیچگونه تعهدی در خصوص ارائه تجهیزات به صورت بلاعوض به متقاضیان ندارد. همچنین لازم است متقاضیان قبل از هر اقدامی در چارچوب  ضوابط ابلاغ شده ، در حوزه احداث و بهره برداری از جایگاه، با یک شرکت تخصصی زنجیره ای " برند"  قرارداد همکاری منعقد نمایند .
  • استفاده از نیروهای انسانی آموزش دیده . گذراندن دوره های آموزشی ایمنی و زیست محیطی و بهره برداری از جایگاه الزامی است .

مراحل صدور مجوز احداث جایگاه CNG

1. مراجعه متقاضی به واحد بازرگانی مناطق شرکت ملی پخش

2. تکمیل فرم های درخواست احداث جایگاه و ارائه به واحد بازرگانی

3. بررسی مدارک توسط واحد بازرگانی مناطق

4. بازدید از زمین پیشنهادی توسط کارشناسان فنی و ایمنی و CNG شرکت .

5. ارائه تعهد نامه  محضری

6. اعلام پذیرش متقاضی و معرفی جهت اخذ استعلام  از شهرداری یا وزارت راه و همچنین ادارات برق و گاز برای جایگاه های تک منظوره و دومنظوره

7. دریافت پاسخ استعلام و نقشه های طراحی شده توسط مشاورین بخش خصوصی جهت تایید نهایی واحد CNG منطقه و مدیریت طرح CNG شرکت

8. واریز فیش های احداث جایگاه به عنوان سپرده تضمین انجام تعهدات به حساب معرفی شده از سوی شرکت.

ابعاد مورد نیاز برای احداث جایگاه CNG

ردیف

ظرفیت تجهیزات / متر مکعب

ابعاد زمین به متر مربع

حداقل متراژ

۱

۲۰۰۰

 

۳۷*۳۰

۱۱۱۰

۲

۱۵۰۰

۳۵*۲۷

۹۴۵

۳

۱۲۰۰

۳۵*۲۷

۹۴۵

۴

۱۰۰۰

۲۹*۲۵

۷۲۵

برچسب ها: قیمت جایگاه سوخت خرید و فروش جایگاه بنزین فروش جایگاه سوخت CNG خرید و فروش جایگاه سوخت فروش جایگاه CNG خرید جایگاه CNG جایگاه CNG صدور مجوز احداث جایگاه CNG خرید جایگاه سوخت CNG مجوز احداث جایگاه CNG احداث جایگاه CNG مراحل صدور مجوز احداث جایگاه CNG شرایط اختصاصی احداث جایگاه CNG مقررات احداث جایگاه CNG شرایط عمومی احداث جایگاه CNG



دیدگاه
دیدگاه شما :