طراحی سایت و سئو بهینه سازی سورنا

عیب یابی ترمز خودرو ABS

2/آذر/1399 مکانیک خودت باش بدون دیدگاه

عیب یابی ترمز خودرو ABS

در صورت روشن شدن چراغ هشدار دهنده ABS مشخص است که مشکل اصلی مربوط به خود سیستم ABS می باشد و مشکل از کل سیستم ترمز خودرو نیست. این استدلال به این دلیل است که این آلارم از خود ABS خودرو داده شده است. برای عیب یابی ترمز خودرو ABS در این حالت باید گفت این مشکل معمولا به دلیل خرابی سنسور سرعت چرخ یا پمپ سیستم ABS یا خرابی رله مدار می باشد. در برخی از مواقع هم مشکل مربوط به کم شدن روغن ترمز است.

اما اگر چراغ آلارم ABS روشن شد و هیچ چراغ دیگری روشن نشد. در این حالت باید بیشتر از همیشه به فکر عیب یابی ترمز خودرو باشیم. در این صورت سیستم ABS از کار افتاده است ABS از کار افتاده است اما ترمز عمل می کند. در این حالت می توان در شهر و با سرعت های نه چندان زیاد تردد نمود ولی باید مراقب باشید چون دیگر سیستم ABS درشرایط ناگهانی عمل نخواهد کرد. اما توجه داشته باشید که اگر به جز الارم سیستم ABS چراغ دیگری هم همزمان روشن شد امکان برخوردن به یک مشکل اساس وجود دارد. ممکن است سیستم هیدرولیک ترمز دچار مشکل شده باشد. در این حالت شما حتی برای رفتن به تعمیرگاه با خودرو هم ایمنی لازم را نخواهید داشت. و مجبورید که به وسیله یک یدک کش ماشین را تا تعمیرگاه حمل کنید. در این حالت است که امکان نشتی روغن ها به دلیل فشار زیاد بوستر وجود دارد و زمانی که مدتی رانندگی کنید سطح روغن پایین خواهد آمد و بسیار خطرساز خواهد بود به همین دلیل است که در این مواقع نباید رانندگی کنید.

عیب یابی ترمز خودرو

آلارم های سیستم ترمز ABS

از دیگر آلارم های مربوط به سیستم ترمز زمانی رخ می دهد که لنت ترمز تمام شده و یا کم شده است و زمانی که پدال ترمز را فشار می دهید روشن می شود. در این مواقع بهتر است تا هرچه سریع تر لنت را تعویض کنید زیرا اگر لنت تمام شود و قسمت فلزی به دیسک ترمز برخورد کند هزینه های بسیار بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت.

علل ضعیف کارکردن سیستم ترمز نسبت به خودرو مشابه

  1. خراب شدن پمپ اصلی
  2. ایراد فنی در بوستر ترمز
  3. هوا گرفتن روغن ترمز در سیستم ترمز
  4. جذب رطوبت توسط روغن ترمز به دلیل کهنه شدن آن و یا گذشتن تاریخ مصرف آن
  5. آغشته شدن لنتها یا دیسکها به روغن و یا گریس و کاهش اصطکاک
  6. لاغر شدن دیسک ترمزها در طول زمان
  7. رگلاژ نبودن کاسه ترمزها
برچسب ها: عیب یابی ترمز خودرو ABS



دیدگاه
دیدگاه شما :