طراحی سایت و سئو بهینه سازی سورنا

دلایل استارت نخوردن خودرو

24/آبان/1399 مکانیک خودت باش بدون دیدگاه

دلایل استارت نخوردن خودرو

اولین و واضح ترین دلیلی که می تواند اتفاق بیفتد که البته احتمال آن بسیار پایین است، این است که کلید یا همان سوئیچی که برای استارت استفاده می کنیم متعلق به خودروی دیگری باشد و برای رفع این مشکل بهتر است از سوئیچ یدکی در صورت وجود استفاده شود.

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن خودرو این است که تمام چرخ های خودرو در زمان پارک کردن به یک طرف چرخیده باشند و راننده هم در همان وضعیت سوئیچ را برداشته باشد. در این شرایط فشار زیادی که روی چرخ ها آمده است مانع از چرخیدن سوئیچ برای روشن کردن خودرو می شود که اصطلاحا می گویند فرمان در این وضعیت قفل کرده است. رفع این مشکل کار بسیار ساده ایست و برای استارت زدن در این شرایط باید همزمان که کلید سوئیچ را می چرخانید، فرمان خودرو را هم به یک سمت و سپس به سمت دیگر چرخانده تا با کاهش فشار ، سوئیچ بتواند بچرخد.

اما یکی دیگر از مشکلاتی که در زمان استارت زدن ممکن است بوجود آید این است که در زمان استارت زدن، صدای کوتاهی که تقه گفته می شود را بشنوید و یا چند تقه سریع و پشت سر هم به گوش برسد و ممکن است در این شرایط صدای چرخیدن بسیار کند موتور خودرو به گوش برسد. این سه حالت یک دلیل می تواند داشته باشد که آن هم خالی بودن یا ضعیف بودن باتری خودرو است. ممکن است حتی اتصالات کثیف یا پوسیده باتری هم یکی از دلایل استارت نخوردن خودرو در این موارد باشد. برای اطمینان از این مورد می توانید پیش از استارت زدن چراغ های جلوی خودرو را روشن کنیدو سپس استارت بزنید. در این شرایط اگر نور چراغ ها کم باشد و یا به مرور زمان کم شود می توان گفت ضعف باتری از دلایل استارت نخوردن خودرو است.

اما اگر در زمان استارت زدن نور چراغ های جلو کافی باشد و حتی کم هم نشود، در این شرایط احتمالا باتری ایرادی ندارد و استارت نخوردن خودرو دلیل دیگری دارد. در ادامه لیستی از دلایل استارت نخوردن خودرو با توجه به اولویت اهمیت آورده شده است.

  1. این اتفاق در خودروهای دنده اتومات ممکن است به دلیل قرار نداشتن وضعیت دنده در حالت پارک یا خنثی (N) باشد و یا اینکه گیربکس خودرو در وضعیت خنثی ایراد پیدا کرده است. برای رفع این مشکل دنده را در حات پارک (P) قرار دهید و سپس دوباره امتحان کنید.
  2. فشار روی کلاچ کم نشده است که برای خودروهاییست که دنده خودکار دارند و یا اینکه پدال کلاچ خودرو ایراد دارد.
  3. ایراد در سیم کشی های متصل به سوئیچ موتور
  4. استارتر برقی خودرو یا موتور استارت دچار تغییر شده است که در این شرایط باید تست استارت توسط باتری ساز انجام شود.
برچسب ها: دلایل استارت نخوردن خودرو برق استارت



دیدگاه
دیدگاه شما :